Co je to design a co vám může přinést?

6. září 2018  -  Design
Design

Design často vídáme v nejrůznějších souvislostech v médiích, stalo se z něj oblíbené téma konverzací a vyhledávané zpestření domácností. Design patří ale především do praxe – do firem a organizací. Je tedy na čase začít využívat všech výhod, které může poskytnout.

Oblast designu sleduji již více než 12 let a cítím, že zájem a poptávka po designu stále rostou. Vyžadovány jsou rychlé reakce a neustálé přizpůsobování se změnám, na druhou stranu je stále silnější volání po tradici a stálých hodnotách. Této skutečnosti by si měly být vědomy i české firmy a organizace a čelit jí hledáním vlastní trvalé hodnoty, díky které mají šanci prosadit se mezi nespočtem ostatních. K jejímu budování může výrazně přispět právě design, který nabízí řadu výhod.

Design vám pomůže být vidět, prodávat, inovovat, odlišit se, zvýšit konkurenční a exportní potenciál či získat přidanou hodnotu.

Design má být uplatňován ve firmách a organizacích nejen při samotném výrobním procesu, ale velmi často je efektivně využíván jako prostředek marketingu a komunikace s okolím. Pro státní správu může být vhodně zvolený grafický design způsobem komunikace s občany. Pro neziskové organizace zase argumentem k získávání podpory pro své aktivity.

Co je design?

  • Inovace
  • Emoce
  • Jedinečnost
  • Proces
  • Hodnota

Co není design?

  • Umění
  • Luxus
  • Vyhozené peníze
  • Vzhled
  • Amaterismus

Statistiky potvrzují, že dobrý design zvyšuje vnímanou hodnotu produktu nebo služby až o 30 % oproti konkurenci.

Vytváření image společnosti je v 21. století zásadním předpokladem jeho konkurenceschopnosti. Nezapomínejme, že kvalitní design ovlivňuje i sociální a kulturní aspekty života. Kultivuje prostředí, ve kterém žijeme, pracujeme nebo trávíme volný čas.

Co design stojí?

  • Skicovné
  • Licence
  • Autorský honorář
  • Success fee
  • Tantiéma

Co vám design přinese?

  • Konkurenceschopnost
  • Přidanou hodnotu
  • Prestiž
  • Nové zákazníky
  • Zviditelnění

Design a jeho tvorbu beru jako marketingový nástroj a podle toho také postupuji. Vytvářím jednoduché, přehledné webové stránky a firemní identity dle posledních trendů, které mají jasně vytyčený cíl a vedou návštěvníka k jeho naplnění. Při tvorbě webu se soustředím na použitelnost pro návštěvníky. Na použitelném a dobře strukturovaném webu je totiž daleko větší šance, že si návštěvník objedná vaše služby či zakoupí produkty.

Jak vám s designem mohu pomoci?

  • Jsem zkušený odborník
    Nejsem člověk, který se honosí všemožnými tituly, byť mám vystudovanou polygrafickou školu. Mluví za mě léta praxe, široké portfolio a spokojení klienti, kteří se to nebáli říct.
  • Jsem kreativní
    Nabízím více než jen vizuální pohled grafika. Při tvorbě se stávám také uživatelem vaší služby či produktu a hledám proto nejlepší možnou cestu, jak dosáhnout požadovaného cíle.
  • Jsem zvídavý a ptám se
    Vyhledávám všechny dostupné informace a shromažďuji hromadu inspiračních výstřižků. Vyžádám si od vás ukázky preferencí a nechám se uchlácholit kreativní svobodou.
  • Nebojím se mluvit
    Řeknu vám svůj názor, i když vám nebude hrát zrovna do karet.
  • Hledám řešení
    Rozumím vašim potřebám i potřebám vašich zákazníků. Mým úkolem je najít řešení problému nebo situace. Používám při tom selský rozum ale ovládám pravidla SEO i marketingu.
  • Nabízím tvůrčí práci a systematický postup
    Ovládám pravidla designu, nikoliv jen program na tvorbu grafiky. Navíc webdesign a nové technologie mě prostě baví.

Jednoduchost, použitelnost a webové standardy – to jsou principy, kterými se řídím při tvorbě designu a webových stránek.

Spolupracuji na dlouhodobých i krátkodobých projektechPokud máte otázky nebo chcete probrat váš projekt, ozvěte se mi. Věřím, že najdeme společnou řeč.

Jsem

Roman Káčerek

Miluji cestování, turistiku, lesy, hory, svou ženu a našich 5 dětí. Mám rád svou práci, hudbu, chytré technologie a Xiaomi produkty. Mimo jiné také prozkoumavám nové možnosti systému WordPress.

Zdroj: CZECHDESIGN.CZ
Partner: JOOBLE

Chceš, abych ti na e-mail posílal nepravidelný Designový zpravodaj o mých projektech či pikantnostech z oboru? Stačí vyplnit tvoje jméno a e-mail.