Skip to main content

Design není umění. Co je to design a co vám může přinést?

By 9. listopadu 202418 listopadu, 2024Design, Podnikání
Co je to design a co vám může přinést

Design často vídáme v nejrůznějších souvislostech v médiích, stalo se z něj oblíbené téma konverzací a vyhledávané zpestření domácností.

Design patří ale do praxe – do firem a organizací. Je tedy na čase začít využívat všech výhod, které může poskytnout.

Vyžadovány jsou rychlé reakce a neustálé přizpůsobování se změnám, na druhou stranu je stále silnější volání po tradici a stálých hodnotách. Této skutečnosti by si měly být vědomy i české firmy a organizace a čelit jí hledáním vlastní trvalé hodnoty, díky které mají šanci prosadit se mezi nespočtem ostatních.

🤔 Design vám pomůže být vidět, prodávat, inovovat, odlišit se, zvýšit konkurenční a exportní potenciál či získat přidanou hodnotu.

K jejímu budování může výrazně přispět právě design, který nabízí řadu výhod. Design má být uplatňován ve firmách a organizacích nejen při samotném výrobním procesu, ale velmi často je efektivně využíván jako prostředek marketingu a komunikace s okolím. Pro státní správu může být vhodně zvolený grafický design způsobem komunikace s občany. Pro neziskové organizace zase argumentem k získávání podpory pro své aktivity. Vytváření image společnosti je v 21. století zásadním předpokladem jeho konkurenceschopnosti.

Nezapomínejme, že kvalitní design ovlivňuje i sociální a kulturní aspekty života. Kultivuje prostředí, ve kterém žijeme, pracujeme nebo trávíme volný čas.

Co je design? ✅

Inovace – klíčem k úspěchu jsou účelné a dobře načasované inovace. Design je na světové úrovni vnímán jako strategický inovační nástroj, který v sobě spojuje kreativní i technologickou složku zároveň.
Emoce – pokud zákazník vybírá z podobných služeb nebo produktů, vybere si ten, který jeho pozornost zaujme svým vzhledem nebo neotřelým řešením.
Jedinečnost – design je výsledkem duševní činnosti a kreativní práce autora nebo kolektivu autorů. Přináší řešení na míru podle potřeb klienta.
Proces – jeho cílem je co nejefektivněji propojit estetickou a funkční stránku navrhovaného produktu či služby. Kreativita se tak potkává s technickými požadavky a pomáhá nalézt vhodná řešení.
Hodnota – logo a prvky jednotného vizuálního stylu nebo design produktů proměněné na ochranné známky a průmyslové vzory se stávají firemními aktivy, která zvyšují hodnotu podniku.

Co není design? ❌

Umění – design v sobě neukrývá pouze estetické kvality, řeší také ekonomické aspekty výroby a realizace, reaguje na cílovou skupinu klienta.
Luxus – design je často spojován s luxusem. Design je ale pro každého, kdo do něj investuje. Dobrý design totiž myslí nejen na estetické parametry, funkčnost a potřeby cílových skupin, ale také na ekonomickou efektivitu.
Vyhozené peníze – design je investice, která přináší komplexní řešení schopné fungovat v dlouhodobém horizontu. Počáteční investice tak přináší i několikanásobnou návratnost.
Vzhled – design je často komunikován a vnímán pouze jako estetická stránka věcí. Nejde však jen o vzhled. Dobrý design je vždy kombinací vzhledu, funkce, ale také potkání se s potřebou cílové skupiny.
Amaterismus – dobrý design by měl dělat profesionál pro profesionála a na velikosti firmy nebo na velikosti samotné zakázky nezáleží: kvalitní vizitky může přece mít i překladatel nebo soukromý učitel.

 

Při tvorbě se soustředím na použitelnost pro návštěvníky

Při tvorbě se soustředím na použitelnost pro návštěvníky. Na použitelném a dobře strukturovaném projektu je totiž daleko větší šance, že si návštěvník objedná vaše služby či zakoupí produkty.

Design a jeho tvorbu beru jako marketingový nástroj a podle toho také postupuji.

📈 Statistiky potvrzují, že dobrý design zvyšuje vnímanou hodnotu produktu nebo služby až o 30 % oproti konkurenci.

Převážně řeším webdesign, firemní branding nebo tiskoviny. Vytvářím jednoduché, přehledné weby a firemní identity dle posledních trendů, které mají jasně vytyčený cíl a vedou návštěvníka k jeho naplnění. Díky profesionálnímu designu, obsahovému marketingu a jasné strategii vytvořím značku, která bude zapamatovatelná a dlouhodobě posílí vaši pozici na trhu.

V čem jsem jiný?

  1. Nezdrhnu, když je hotovo –Dlouhodobě se postarám o vaši značku a navrhnu všechny materiály, které budete potřebovat. Ať to bude třeba jen nový letáček, grafika celé reklamní kampaně nebo design Landing page pro novou službu či produkt.
  2. Ušetřím vám nervy i čas –Moc dobře vím, jak grafika funguje v praxi. S čistým svědomím vám tak prozradím, co a jak udělat, nebo co naopak nedává smysl a co vůbec nepotřebujete. Postarám se o to, abyste už žádného grafika nemuseli uhánět kvůli chybějícímu logu nebo špatně připravenému výstupu.
  3. Získáte plný servis bez stresu – Dáte mi jednoduché zadání a já se o všechno postarám. Občas se na něco zeptám, občas něco rozmluvím. Nedržím se ale slepě zadání, navrhuji vlastní úpravy z uživatelského pohledu. Dokážu vysvětlit, proč navrhuji dané řešení.
  4. Budete odlišní a konzistentní – Chci, aby váš styl byl na první pohled srozumitelný a nezaměnitelný. Stejně jako když uvidíte dva žluté oblouky, dostanete chuť na McDonald’s. Nebo když řeknu “uřvaný zelený ufoun”, vybaví se vám Alzák.
  5. Bez problémů s autorskými právy – Postarám se, aby vaše grafika byla 100% originální. Žádné kopie, žádné starosti! Můžete se klidně věnovat svému byznysu, zatímco já zařídím unikátní design a případně doporučím registraci ochranné známky.
  6. Nabídnu praktické zkušenosti – Dlouho jsem pracoval v samotné produkci a polygrafii. Mám obrovské zkušenosti s technologickými postupy. Umím se vyhnout chybám, které jiní designéři dělají a které vás stojí čas a peníze.
  7. Poradím si s extrémy – Tam kde ostatní selhávají, já začínám. Navrhoval jsem potisky pražských eskalátorů o délce 87m, design kampaní pro létající drony od DJI, design největšího administračního rozhraní s výstupem více než 130 grafických návrhů nebo třeba kompletní rebrand pro Liftor.cz s přesahem do 5 států Evropské Unie.
  8. Umím řešit nečekané situace – Umím se ponořit do každé situace, dokud nenajdu příčinu a řešení. Dávám si vždy za cíl vyřešit potřeby vašich zákazníků.

Díky profesionálnímu designu, obsahovému marketingu a jasné strategii vytvořím značku, která bude zapamatovatelná a dlouhodobě posílí vaši pozici na trhu!

Odebírejte Design magazín

  • Dozvíte se reálné příklady z praxe
  • Osobní zkušenosti a informace
  • Co se nám s klienty povedlo
  • Kuriozity a zajímavosti
  • Zdroje a nástroje zdarma
  • Odkazy na zajímavé weby
Roman Káčerek

Jsem Roman Káčerek a píšu o své práci, zkušenostech, zážitcích a tématech nejen z oblasti designu a chytrých technologií. A když nedělám design tak se hrabu v záhonech, cestuji nebo peču buchty.