Jak jsem si objednal chytré hodinky z Číny a jednal s hloupými lidmi

21. září 2018  -  Co život vzal a dal

Xiaomi produkty, jak možná někteří víte, mám rád už několik let. Líbí se mi Xiaomi design, ať už produktů samotných, tak jako grafikovi i design korporátní, zamlouvá se mi firemní politika Xiaomi a samozřejmě i ceny dostupné pro běžné smrtelníky. A netajím se tím, i když jsem byl mnoho let “iOvce”.

Ale “Mi” se ze mne stal až tehdy, kdy jsem dvakrát po sobě nešťastnou náhodou zničil iPhone a hned nato začal jako web designér pracovat právě pro Xiaomi.

View this post on Instagram

Trochu mi upadl #iPhone #broken

A post shared by Roman Káčerek (@romankac) on

Začalo to tím, že jsem chtěl “jen chytré hodinky”

Poměrně dlouho jsem toužil po tom, vlastnit nějaké chytré hodinky. Tento malý sen se mi splnil s příchodem náramku Mi Band, pokračoval ještě lepším Mi Band 2 a prozatím skončil u Amazfit Bip. Předchozí generace náramku byly úžasné, ale s příchodem hodinek Amazfit Bip s barevným displejem a mnoha funkcemi navíc je zážitek o to více úžasnější… Bohužel jsem trochu narazil.

Objednal jsem si chytré hodinky z Číny a jednal s hloupými lidmi

Šlo o to, že mi žena chtěla udělat radost a na narozeniny mi “Bipky” pořídit. Ale to bych nebyl já, jakožto nadšenec do chytrých technologií a geek, abych nesledoval AliExpress, kde pořídíte většinu těchto gadgetů, kabelů a mnoho dalších nesmyslů za zlomek ceny oproti českým dodavatelům. Sice si musíte dávat pozor, na to, co a za jakou cenu opravdu kupujete, číst pečlivě recenze a nenechat se ovlivnit pouze cenou. Ale o nakupování na AliExpress možná někdy příště…

Každopádně tip na hodinky jsem měl v AliExpress aplikaci mého Redmi Note 4 a poměrně dlouhou dobu se v mém wishlistu držel. Až do té doby, než se v hledáčku objevil článek (bohužel už netuším, nebo nechci zmiňovat zdroj) ve kterém byl pro několik málo nadšenců mimo skvělou recenci i slevový kód na nákup hodinek z e-shopu GeekBuying. A ačkoliv slevy nemám příliš rád, sleva to byla poměrně zajímavá. Dlouho jsem vlastně ani neváhal a hodinky z původních 90 USD si koupil mi koupila žena se slevovým kódem za 54 USD (no neberte to :-)

Vyzkoušeno za vás aneb za co vlastně (ne)platíte?

To takhle řešíte několik měsíců s GeekBuying AfterSale Support situaci, kdy vám poslali nefunkční hodinky Xiaomi Amazfit Bip:

Já (dotaz na support 8.2.2018): Poslali jste mi hodinky, které nefungují, nejdou zapnout.
GB: OK, zkuste propojení s jiným telefonem, jinou nabíječku…
Já: Nejdou vůbec zapnout…
GB: OK, musíte je tedy poslat na reklamaci do Číny.
Já: Odesláno.
Po měsíci čekání: Dorazily vám hodinky prosím?
GB: Ano dorazily, posíláme je výrobci na analýzu. Bude to trvat cca 3 týdny.
Já: Pffff…. Ok.
Po 3 týdnech čekání: Jak to prosím vypadá s mou reklamací hodinek, které nejdou zapnout?
GB: Ano, máte pravdu. Opravdu nejdou zapnout. Nejdou ani opravit.
Já: Ano, to jsem psal už do reklamačního protokolu. Požaduji buď vrácení platby nebo zaslání nového kusu. Co tedy navrhujete?
GB: Buď vám vrátíme cca 50 % ceny nebo si připlatíte 70 % ceny a pošleme vám hodinky nové.

Dear Roman. We are regret to tell you that it was unable to be repaired. In that case,we are wondering if you will accept other ways to solve this problem? Get partial refund (USD 30) or pay us USD 38 and we will send you a replacement. Hoping get your confirmation.

Já: WTF? Poslali jste mi nefunkční kus. To není moje chyba. Nevidím sebemenší důvod proč bych měl platit nebo dostat zpět jen polovinu ceny. Požaduji vrácení celé částky nebo nové, funkční hodinky.
GB (po 14 dnech čekání): OK, předám to na podporu.
Já: Amazing support! I like that! I have no idea what’s going on here.
GB: Pošleme vám tedy náhradu.
Já (tedy me vnitřní já samo pro sebe): Co tím kurva, myslí, jakou náhradu? Jakože mi třeba pošlou náhradní řemínek k nefunkčním hodinkám? Ok, be calm and wait…
Česká pošta po měsíci: Kurýr se vám snažil bohužel neúspěšně doručit balíček.
Já: Ah. Got damn!
Následující den: Hell yeah! Nové hodinky po 5 měsících tahanic a dohadování se s GeekBuying konečně funkční. Jsem na sebe hrdý a na GeekBuying nasraný. Přitom by stačil sebemenší náznak uznání chyby a omluva. Nic takového se samozřejmě nestalo.
Česká pošta po 2 měsících: Kurýr se vám snažil bohužel neúspěšně doručit balíček.
Já: WTF? Nic jsem neobjednával…
Dnes, 18.9.: Přišly mé staré, opravené hodinky z Německa (netuším proč, když jsem je posílal do Číny, ale pátrat po tom už opravdu nebudu). LOL. Shut up and be happy :)

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Roman Káčerek (@romankac),

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Roman Káčerek (@romankac),

Závěr?

Mám 2 za cenu 1. Trvalo to přesně 7 měsíců a 10 dní. Tomu říkám “rychlost a spolehlivost” supportu! Na druhou stranu, opravdu stojí za to ušetřit těch pár stokorun a kupovat určité typy zboží z Číny, nebo si raději připlatíte nehorázně nasazené ceny pro CZ trh (u těchto hodinek cca více jak 80 %) a budete věřit tomu, že v případě problémů bude český dodavatel více pro zákaznický a v případě oprávněné reklamace férový a nabídne nový kus?

Jsem

Roman Káčerek

Miluji cestování, turistiku, lesy, hory, svou ženu a našich 5 dětí. Mám rád svou práci, hudbu, chytré technologie a Xiaomi produkty. Mimo jiné také prozkoumavám nové možnosti systému WordPress.

Chceš, abych ti na e-mail posílal nepravidelný Designový zpravodaj o mých projektech či pikantnostech z oboru? Stačí vyplnit tvoje jméno a e-mail.